سرخط خبرها

دبیر قرارگاه کشوری طرح «نفس»: روزانه از ۳۰سقط‌جنین در کشور جلوگیری می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۱۷۴۹
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
دبیر قرارگاه کشوری طرح «نفس»: روزانه از ۳۰سقط‌جنین در کشور جلوگیری می‌شود
دبیر قرارگاه کشوری طرح نفس گفت: در حال حاضر روزانه از ۳۰ سقط جنین در کشور جلوگیری می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز خلاصه خبر از زبان دبیر قرارگاه کشوری طرح نفس (نجات فرزندان سقط) این است که «شبکه نفس روزانه از وقوع سی سقط جنین در کشور جلوگیری می‌کند.»

محسن ذاکریان در گفتگو با خبرنگار شهرآرا صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: برآوردمان این است که به‌دلیل فعالیت‌های روشنگرانه، معادل همین تعداد نیز به‌طور غیرمستقیم از سقط جنین جلوگیری شده است. اقدام مثبت مراکز نفس در حالی است که برآورد‌ها از آمار‌های غیررسمی از تخمین دست‌کم روزی هزار سقط جنین در کشور حکایت دارد.

ذاکریان با بیان اینکه مرکز نفس فعالیت خود را از مشهد آغاز کرد، گفت: مرکز نفس از سال‌۱۴۰۰ فعالیت خود را شروع کرده و پس از آن با سرعت خیلی خوبی کشوری شده است؛ به‌طوری‌که اکنون مرکز نفس در ۱۴۶ شهرستان در ۳۱ استان فعالیت رسمی دارد.

او با بیان اینکه حوزه کاری نفس جلوگیری از سقط‌های جنایی است، اضافه کرد: این روند در‌واقع به معنای حفظ حیات فرزند بی‌گناه و سالمی است که مادرش بارداری بدون مخاطره‌ای را پشت سر می‌گذارد. حفظ این فرزند حتی اگر مشکل جمعیتی نداشته باشیم نیز ضروری است و از هر زاویه‌ای مانند اخلاقی، شرعی، انسانی و‌... به این ماجرا نگاه کنیم، باید همه کمک کنند تا جلوی این سقط‌ها گرفته شود.

ذاکریان عمده مشکل در زمینه سقط جنین را ناآگاهی مردم دانست و افزود: زمانی که آگاهی نداریم، به خودمان اجازه می‌دهیم به‌دلیل مشکلات مالی، بارداری در عقد و‌... جان یک انسان دیگر را که در این مشکل هیچ نقشی ندارد، بگیریم.

به گفته او، تبیین این موضوعات، محور کاری مرکز نفس است که البته به آن اکتفا نکرده و به سراغ شناسایی مادران نیز رفته است.

ذاکریان ادامه داد: جدا از اعداد کمی، به دنبال این هستیم که جلوگیری از سقط جنین به نوعی جریان‌ساز شود؛ مردم و رسانه‌ها نیز در این زمینه به ما کمک کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->